Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Tokat Valiliği
Tokat İl Özel İdaresi
Tokat İl Özel İdaresi
Tokat İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Hakkımızda Yönetim Teşkilat Şeması Müdürlükler İlçe Özel İdareler İl Genel Meclisi İl Encümeni KVKK Aydınlatma Metinleri Kurumsal Kimlik
  • YATIRIMLAR
    KÖYDES Yatırımları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Meclis Gündemleri Arşivi Meclis Kararları Arşivi Encümen Kararları Arşivi Stratejik Plan Arşivi Performans Programı Arşivi Faaliyet Raporu Arşivi Bütçe Sonuçları Arşivi
  • ONLİNE
    E-Bordro Köybis TİÖİ CBS - YATIRIM BİLGİ SİSTEMİ - YOL TİÖİ CBS - YATIRIM BİLGİ SİSTEMİ - SULAMA TİÖİ CBS - YATIRIM BİLGİ SİSTEMİ - KÖY İMAR TİÖİ KÖY VE YATIRIM İZLEME SİSTEMİ TİÖİ KIRSAL YOL ANALİZ PROGRAMI TİÖİ PROJE BİLGİ SİSTEMİ & ARŞİVLEME TİÖİ GAYRİMENKUL BİLGİ PROGRAMI TİÖİ İMAR PROGRAMI
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Hakkımızda
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yardımcısı
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • Afet İşleri Müdürlüğü
      • Basın Yayın ve Hakla İlişkiler Müdürlüğü
      • Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
      • Encümen Müdürlüğü
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • İşletme Müdürlüğü
      • Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • Satın Alma Müdürlüğü
      • Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdareler
      • Almus İlçe Özel İdaresi
      • Artova İlçe Özel İdaresi
      • Başçiftlik İlçe Özel İdaresi
      • Erbaa İlçe Özel İdaresi
      • Niksar İlçe Özel İdaresi
      • Pazar İlçe Özel İdaresi
      • Reşadiye İlçe Özel İdaresi
      • Sulusaray İlçe Özel İdaresi
      • Turhal İlçe Özel İdaresi
      • Yeşilyurt İlçe Özel İdaresi
      • Zile İlçe Özel İdaresi
    • İl Genel Meclisi
      • Meclis Başkanı
      • İhtisas Komisyonları
    • İl Encümeni
      • İl Encümeni Başkanı ve Üyeleri
      • İl Encümeni Görevleri
    • KVKK Aydınlatma Metinleri
    • Kurumsal Kimlik
  • YATIRIMLAR
    • KÖYDES Yatırımları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri Arşivi
    • Meclis Kararları Arşivi
    • Encümen Kararları Arşivi
    • Stratejik Plan Arşivi
    • Performans Programı Arşivi
    • Faaliyet Raporu Arşivi
    • Bütçe Sonuçları Arşivi
  • ONLİNE
    • E-Bordro
    • Köybis
    • TİÖİ CBS - YATIRIM BİLGİ SİSTEMİ - YOL
    • TİÖİ CBS - YATIRIM BİLGİ SİSTEMİ - SULAMA
    • TİÖİ CBS - YATIRIM BİLGİ SİSTEMİ - KÖY İMAR
    • TİÖİ KÖY VE YATIRIM İZLEME SİSTEMİ
    • TİÖİ KIRSAL YOL ANALİZ PROGRAMI
    • TİÖİ PROJE BİLGİ SİSTEMİ & ARŞİVLEME
    • TİÖİ GAYRİMENKUL BİLGİ PROGRAMI
    • TİÖİ İMAR PROGRAMI
  • İLETİŞİM
 

TOKAT İL ÖZEL İDARESİ YETKİ SINIRLARI İÇİNDE YAPI İZİNLERİNİN ALINMASI

24.05.2024

TOKAT İL ÖZEL İDARESİ YETKİ SINIRLARI İÇİNDE YAPI İZİNLERİNİN ALINMASI, YAPI İZNİ ALINMAYAN YA DA PROJESİNE GÖRE YAPILMAYAN KAÇAK YAPILARDA İZLENECEK YÖNTEMLER


Tokat İl Özel İdaresi İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü tarafından yetki sınırları içerisinde bulunan toplam 602 adet köye ait yapılaşma koşulları ve düzenlenen yapı izni / yapı ruhsatı ve yapı kullanma izinleri 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmelikler esas alınarak belirlenmektedir.

Yapıların fen ve sağlık kurallarına uygunluğu 3194 Sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre; emniyet, sağlamlık ve depreme dayanıklılık koşulları Türkiye Bina Deprem Yönetmeliğine (2018) göre kontrol edilmektedir. Ayrıca planlı veya plansız tüm köylerde ilgili parsele özel değerlendirme yapılır iken, parselin durumuna göre ilgili İdaresi gereği Karayolları Bölge Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Bölge Müdürlüğü, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Havalimanı Müdürlüğü (Mania bölgesinde), ÇEDAŞ vs. gibi kurumlardan kurum görüşü alınarak Samsun-Çorum-Tokat Çevre Düzeni Plan Notlarına göre değerlendirme tamamlanır.

3194 Sayılı İmar Kanunu, Planlı ve Plansız Alansız İmar Yönetmeliğine göre çekme mesafeleri ve ayrıntılı yapılaşma koşulları belirlenerek yapı izni/ruhsatı için talep sahibine hazırlaması gereken bilgi ve belgeler verilir. İdaremize sunulan gerekli belge ve projeler onaylandıktan sonra yapı izni/ruhsatı işlemleri tamamlanır. İdaremizden alınan Yapı izni/ruhsatı ile talep sahibi vatandaş Köy muhtarına bilgi vererek yapısına fenni mesullerin takibi altında başlar. Yapımı tamamlanan inşaat sahibi İdaremize başvurarak Yapı Kullanma İzni talep eder. İdaremiz tarafından izinlendirilen ve yapı sahibi tarafından tamamlanan inşaatın onaylı projeye uygunluğu kontrol edildikten ve uygun bulunduktan sonra Yapı Kullanma İzni İdaremizce düzenlenir.

Tüm bu yapılan işlemlerin aksine, süreçten ve yapılaşma koşullarından bilgi sahibi olmayan ve İdaremizden yapı izni/ruhsatı almadan yapısına başlayan yapılar kaçak yapı statüsüne girer. Aynı zamanda İdaremizden yapı izni/ruhsatı alıp fenni mesullerce kontrolü yapılmayan inşaatlar da projesine uygun yapılmadığı ve yapımı sırasında kontrol edilmediği için Yapı Kullanma İzni alamazlar ve yine kaçak yapı statüsüne düşerler. Bu durumda kaçak yapı statüsüne düşen yapılara idare tarafından 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 32 ve 42. Maddeleri gereği kaçak yapı işlemleri başlatılır.

3194 sayılı kanunun 32. Maddesi hükümlerine göre; ruhsat alınmadan yapıya başlandığı veya ruhsat ve eklerine veya ruhsat alınmadan yapılabilecek yapılarda projelerine ve ilgili mevzuatına aykırı yapı yapıldığı idarece tespiti, fenni mesulce tespiti ve ihbarı veya herhangi bir şekilde bu duruma muttali olunması üzerine, idare tarafından o andaki inşaat durumu tespit edilir. Yapı mühürlenerek inşaat derhal durdurulur. Yapının imar mevzuatına aykırı olduğuna dair bilgi, tapu kayıtlarının beyanlar hanesine kaydedilmek üzere idare tarafından tapu dairesine en geç yedi gün içinde yazılı olarak bildirilir. Aykırılığın giderildiğine dair idare tarafından tapu dairesine bildirim yapılmadan beyanlar hanesindeki kayıt kaldırılamaz.

Durdurma, yapı tatil zaptının yapı yerine asılmasıyla yapı sahibine tebliğ edilmiş sayılır. Bu tebligatın bir nüshası muhtara bırakılır, bir nüshası da Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne gönderilir. Bu tarihten itibaren en çok bir ay içinde yapı sahibi, yapısını ruhsata uygun hale getirerek veya ruhsat alarak, idareden mührün kaldırılmasını ister.

Ruhsata aykırılık olan yapıda, bu aykırılığın giderilmiş olduğu veya ruhsat alındığı ve yapının bu ruhsata uygunluğu, inceleme sonunda anlaşılırsa, mühür, idare tarafından kaldırılır ve inşaatın devamına izin verilir. Aksi takdirde, ruhsat iptal edilir, ruhsata aykırı veya ruhsatsız yapılan bina, İl Encümeni kararını müteakip, idare tarafından yıktırılır ve masrafı yapı sahibinden tahsil edilir

Yine İmar Kanunu’nun 42. Maddesine göre maddede belirtilen ve imar mevzuatına aykırılık teşkil eden fiil ve hallerin tespit edildiği tarihten itibaren on iş günü içinde İl Encümenince sorumlular hakkında, üstlenilen her bir sorumluluk için ayrı ayrı olarak bu maddede belirtilen idari müeyyideler uygulanır. Bu idari müeyyideler idari para cezaları olup;

Ruhsat alınmaksızın veya ruhsata, ruhsat eki etüt ve projelere ve imar mevzuatına aykırı olarak yapılan ya da İmar Kanunu’nun 27 nci maddesi kapsamında ruhsat alınmadan yapılabilen yapılardan aynı maddede belirtilen koşullar sağlanmadan yapılanların sahibine, yapı müteahhidine ve aykırılığı altı iş günü içinde idareye bildirmeyen ilgili fenni mesullere, yapının mülkiyet durumuna, bulunduğu alanın özelliğine, durumuna, niteliğine ve sınıfına, yerleşmeye ve çevreye etkisine, can ve mal emniyetini tehdit edip etmediğine ve aykırılığın büyüklüğüne göre, bin Türk lirasından az olmamak üzere, madde hükümlerine göre hesaplanan idari para cezaları İl Encümeni vasıtası ile uygulanır ve ilgililerine tebliğ edilir. İdare tarafından mühürlenerek durdurulan kaçak yapıların inşaatına devam edilmesinin idare tarafından tespit edilmesi halinde Türk Ceza Kanunu hükümleri doğrultusunda mühür fekki işlemleri başlatılır.

 

 

                     Necdet COŞ                    

İmar ve Kentsel İyileştirme Müdür V.

 

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi İlan Portalı
  • Terörle Arananlar Listesi
  • E-Mevzuat
  • Resmi Gazete
  • Tokat
Karşıyaka Mahallesi, Orhangazi Caddesi, 26 Haziran Atatürk Kültür Sarayı, Tokat
(0 356) 228 90 30 - 31
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız